Sú predsudky správne, či nesprávne?

6. února 2015 v 15:07 | M. |  Názory
Myslím si, že určité predsudky má každý jeden z nás. Každý nemá možno práve nejaké extra veľké, ale nejaké určite áno. Buď je to k nejakému jednotlivcovi, k nejakému štýlu, k nejakej hudbe alebo väčšinou - k určitej skupine ľudí, ktorá má niečo spoločné.

Musím sa priznať, že patrím tiež medzi tých ľudí, ktoré určité predsudky majú voči určitým ľuďom. Neviem, či je to úplne správne - mať predsudky, pretože súdiť daného človeka len na základe nejakej činnosti, ktorú robí, rasy, názoru, štýlu, či na základe niečoho iného je hlúposť. Ale ak ste sa dostali do kontaktu s nejakou osobou alebo skupinou, ktorá má určité znaky, ktoré vám prekážajú alebo sa vám spája nejaká zlá skúsenosť/príhoda, tak sa už na tú istú skupinu alebo jednotlivcov pozeráte inak - s určitými predsudkami, že aha, tak toto nie je pre mňa tá správna šálka kávy. A vždy, keď spoznáte alebo len vidíte podobného človeka, tak vám v hlave začne blikať červená kontrolka.


Cigáni/rómovia

Myslím si, že toto je kapitola sama o sebe. Viem, že by sa nemalo človeka súdiť podľa obalu/vzhľadu, ale nalejme si pohár čistého vína a povedzte "nemáte tiež ten zhnusený/znechutený pocit, keď vidíte cigáňa?". Ja ho teda mám a hneď mi začne práve blikať v hlave tá červená kontrolka. Hneď ako uvidím nejakého človeka tohto pôvodu, tak viem, že nič dobré od neho očakávať nemôžem - tu už sa črtá môj PREDSUDOK.

ALE:

Viem, že sa nájdu medzi nimi aj tí "dobrí", dokonca mám aj spolužiačku, ktorá je tohto pôvodu a je relatívne v pohode. Ale aj na nej vidno, že v krvi má to cigánstvo. Takže myslím si, že aj keď chce byť cigáň múdry, vzdelaný a pod., tak svoj pôvod nikdy nezakryje, pretože určité charakterové črty tam vždy budú.

Fajčiari

Áno, som nefajčiar, a preto veľmi v láske fajčiarov nemám. Napr. keď mi niekto predstaví nejakého kamaráta/kamarátku a povie mi o ňom/nej, že fajčí, tak mi opäť v hlave blikne červená kontrolka. Či chcem alebo nie, tak sa mi vďaka tomuto faktu na neho zmení určitý uhoľ pohľadu - tu už sa črtá opäť môj PREDSUDOK.

ALE:

Viem, že to, že keď niekto fajčí, tak to z neho ešte nerobí zlého človeka, pretože aj moji rodičia fajčia. Povahu môže mať úplne fajn, môže mať spoločné názory ako ja, ale všetkých fajčiarov, ktorých som zatiaľ stihla spoznať mi nič dobré do života nepriniesli.



Ľudia, ktorí si ľúbia vypiť (mladá generácia): každý deň/víkend/mesiac

Musím sa priznať, že nemám rada partie, ktoré chodia von za tým účelom, že sa dajú riadne dole a majú z toho radosť/dobrý pocit. Nevidím na tom nič pekné, či dobré, či účelné. Možno to robia len z obyčajnej frajeriny, ale keď sa spoznám s takýmto človekom a zistím, že má v obľube chodiť piť každý týždeň alebo pod., tak rýchlo dávam od neho ruky preč.

V tejto skupine ľudí je to podobné ako u nefajčiarov. Napr. keď si píšem s nejakým človekom, ktorého ešte dobre nepoznám a povie mi, že ide von piť, tak okamžite mi blikne kontrolka a dávam ruky od neho preč - opäť môj PREDSUDOK.

ALE:

Napr. môj najlepší kamarát chodil tiež občas piť. Nemala som z toho veľkú radosť, nebola som z toho nadšená, ale bol to môj najlepší kamarát, tak som to akceptovala. Vždy som sa mu to snažila odhovoriť, ale nedal sa. A aj napriek tomu, že túto činnosť robieval - voči ktorej som nemala priaznivý názor, tak som ho mala rada a bol a je mi stále oporou.

Samozrejme, že nie je správne, ak na základe len prvého dojmu, či predsudkov odsúdite človeka. Pretože aj ja mám najlepšieho kamaráta, ktorý robí práve tú činnosť, voči ktorej mám predsudky, ale mám ho rada, pretože sa s ním môžem porozprávať o čomkoľvek a kedykoľvek, a preto to akceptujem.

ALE

Moje predsudky vznikli na základe nejakých skúseností alebo nejakých poznatkov, ktoré som stihla odpozorovať zo svojho okolia, od svojich známych, a preto sa týmto skupinám snažím čo najviac vyhýbať. Mám voči nim predsudky, ale ani ich nechcem zo svojej hlavy odstrániť, pretože možno práve tie mi niekedy skrátia čas, ktorý by som premrhala pri ľuďoch, ktorí za to nestoja.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Úprimne!

Máte aj vy nejaké predsudky voči nejakým ľuďom/nejakej skupine ľudí?

Čo si myslíte o mojich predsudkoch?

Sú správne, či nesprávne predsudky?
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Lany Lany | E-mail | Web | 6. února 2015 v 15:25 | Reagovat

To si vystihla, voči rómom má asi predsudky každý. Lenže aj ja mám to svoje ALE. Mala som bývalú spolužiačku a veľmi dobrú kamarátku rómku. Voči nej som necítila basolútne žiadne predsudky, brala som ju takú aká je, bez ohľadu na to, akej farby pleti je. Poznám sa s ňou už od škôlky a je to veľmi milé a dobré dievča.

Voči fajčiarom a chlastajúcej mládeži som spočiatku mala veľké predsudky, potom sa však moja najlepšia kamarátka, osoba, s ktorou sme si boli ako sestry, sa pridala k nim. Snažila som sa s tým vyrovnať, ale nebola som s tým spokojná. Lenže potom s tým konečne prestala, lenže ja som vd'aka tomu stretla veľa iných ľudí, ktorí to vykonávajú, a predsa sú to rovnakí ľudia ako my :-)

Veľmi pekný článok :-)

2 Malá Dáma Malá Dáma | Web | 6. února 2015 v 18:13 | Reagovat

Myslím, že s tým prvým sme úplne narovnako. ja ich tiež nemusím. A strašne.
S fajčiarmi je to také, no .. nenarobíš s nimi nič, nie je mi príjemné keď mi pre niekto fajčí... a tak, a odkedy bývam len s priateľom a fajčenie u nás už vobec nie je, tak sa mi to zhnusilo ešte viac keď som aj vonka, prekáža mi to.

A s tým pitím, nech si pije kto chceš, čo chce, ale takých čo si idú vypiť a každý o tom musí z ich okolia vedieť, akože trápne.

3 Amálka Amálka | Web | 6. února 2015 v 19:51 | Reagovat

Dobrý článek, líbí se mi, že se nad každým předsudkem zamýšlíš zvlášť. Já mám samozřejmě taky nějaké ty předsudky, ale vím o nich a snažím se podle nich neposuzovat.

4 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 6. února 2015 v 21:52 | Reagovat

Předsudky mají všichni a lidé dovedou odsoudit i na první pohled. To tak je a asi je to tou společností ve které žijeme, protože všude tomu tak není.

Romové - toto je strašně křehké téma, která překročíš-li lidé se na tebe sesypou ať už z jedné či z druhé strany a ani nevíš jak a jsi za rasistu. Souhlasím s tebou. Znám cikány, kteří pracují, starají se o sebe, chovají se dobře - palec nahoru -, (měl jsem i spolužačku z dobré rodiny a byla fajn) ale taky znám cikány, kteří dělají bordel do dvou do rána na ulici, a mlátí děti. I takového spolužáka jsem měl, který mi udělal pěkný monokl pro nic.
Já jsem jediný v naší rodině, který onomu strašnému zlozvyku kouření nepodlehl - nic na tom nevidím takže jsem smoke-free. Lidi ale neodsuzuji na základě cigaret protože to bych odsuzoval rodinu - beru to tak, že je to prostě jejich věc. Jsou i horší věci jak cigarety.

5 Beatricia Beatricia | Web | 6. února 2015 v 22:31 | Reagovat

Mám velké předsudky vůči určitým skupinám (minoritám) lidí. Nebudu ta různá etnika jmenovat. Nehodlám se změnit - to ani nejde. :-|  ???  O_O

6 Beatricia Beatricia | Web | 6. února 2015 v 22:37 | Reagovat

Tento komentář píši ráda, tak mu věnuji zvláštní odkaz. Napsala jsi zase  skvělou a promyšlenou úvahu. Poukázala jsi na značný problém povahy. Je to prostě lidské a změnit se to asi nedá. ☼☼☼

7 Ellaria Ellaria | Web | 7. února 2015 v 13:02 | Reagovat

Předsudkům se prostě nejde ubránit, má je každý člověk, ale záleží, jak se s nimi vypořádá; podle mého názoru je hloupé po jedné špatné zkušenosti s určitou skupinou lidí či nějakou situací začít házet všechny budoucí do stejného pytle a odsuzovat.
Jinak, co se týká třeba kouření nebo pití, k takovým věcem předsudky nemám, je to každého věc a pokud někomu přijde super se každý víkend opít do němoty nebo něco podobného, tak prosím...

8 LinDa☮ LinDa☮ | Web | 7. února 2015 v 15:26 | Reagovat

Myslela som si, že nemám žiadne predsudky. Ale keď som sa teraz tak zamyslela, tak ich mám celkom dosť.
No nie je to ani jedna z tých tu vymenovaných. Síce, rómovia nie sú mojou obľúbenou "menšinou", no akceptujem ich. Tu na Kysuciach ich nájdeme dosť málo, lebo tu majú o nich ľudia obrovské predsudky. No čo už. Tak ma napadlo, že by som ešte mohla spomenúť....V našej dedine nežijú žiadni rómovia, ani jeden. (máme okolo 2 200 obyvateľov) A ked sa tu prisťahovala jedna rómska rodina, hneď sa aj radšej odsťahovala :)

Ja mám predsudky k starým úchylom,  ožranom a tulákom, okolo ktorých keď prejdem, tak mi vždy povedia nejakú nechutnú poznámku. Úplne to neznášam, hrrr.

9 Beatricia Beatricia | Web | 7. února 2015 v 17:14 | Reagovat

P.S. Off theme. Díky za milý a potěšující koment při zmizení mého bočného menu. Už to pomalu dělám znovu, ale zajímalo by mne, kam ty obrázky zmizely. ;-)

10 M. M. | Web | 7. února 2015 v 18:05 | Reagovat

[1]: Niečo podobné som zažila aj ja. Mala som najlepšiu kamarátku a kamarátku. Tá kamarátka stiahla moju najlepšiu kamarátku piť, a chodievali stále piť. Keď mali cca 12-15 rokov. Doviedli ich niekoľkokrát domov policajti, a mali z toho prúsery. Dokonca sa aj pobili, a tá kamarátka mala aj podmienku.
Odvtedy sme sa s najlepšou kamarátkou dosť odcudzili, a mňa vymenili za tú "skvelú" kamarátku. :-) Čo už...
Ďakujem za komentár. :-)

[2]: Súhlasím. Mne veľmi vadí, keď pri mne niekto fajčí, a preto sa snažím takým ľuďom vyhýbať..neznášam to, dusí ma to a je to hnus.
Tiež vravím, že nech si robia čo chcú, je mi to úplne fuk, ale písala som o predsudkoch, že od takých ľudí dávam ruky preč. A áno, to je asi na tom najviac trápne, keď sa tým ešte akože "chvália".... :D

[3]: Ďakujem. :-) Aké to sú?

[4]: Práve preto som sa snažila tú tému tak jemne načrtnúť, len naznačiť, že čo k ním cítim. Príliš som ich neodsúdila a ani nevychválila do neba. Snažila som sa napísať svoj článok aj z jedného aj druhého pohľadu. :-)

Tiež som písala v článku, že moji rodičia tiež fajčia, možno aj práve preto mám k tomu taký vzťah aký mám. :D

[5]: Tiež nebudem meniť svoje názory - predsudky. Bohužiaľ. :-)

[6]: Ďakujem. :-)

[7]: Napísala som, že nie je dobré odcudzovať ľudí na základe svojich predsudkov, ale bohužiaľ, mne tam tá kontrolka blikne, keď sa dozviem jeden z týchto faktov a už sa pozerám na toho človeka inak. Ale to neznamená, že mu nedám priestor mi ukázať, že moje predsudky nie sú oprávnené. :-)

[8]: To je super, že ich tam máte tak málo O_O  , tu ich je za to hojne. :D :-(
Starí úchylovia - no, myslím si, že na túto tému by sa dalo napísať ďalší článok.. :D

[9]: Tak to by zaujímalo aj mňa, pretože to je veľmi zaujímavé, že z ničoho nič to zmizne. Tomu nerozumiem ako sa to mohlo stať. Záhada. :D

11 Amálka Amálka | Web | 8. února 2015 v 10:22 | Reagovat

[10]: Vůči čemu mám předsudky? Napíšu tu pár příkladů, ale bude toho určitě víc:
vůči jídlu a pití - když se mi nelíbí na pohled, nechci je ani ochutnat i přesto, že může být dobré (třeba wasabi, peprmintka)

vůči frajerům, machrům, snobům, agresorům - mám tendence si hned říct, že jsou to blbci, i když to nemusí být pravda. Jak hodím člověka do tohoto pytle, už na nich pak prostě nemůžu vidět to dobré. Snobské chování mi vadí nejvíc.

vůči kuřákům - toho se snažím zbavovat nejvíc, sama jsem kdysi kouřila, tak bych to neměla soudit

vůči těžce zmalovaným, pře-stylovaným lidem - toho se taky snažím zbavit, moc to zatím nejde

12 Elis Elis | Web | 8. února 2015 v 12:13 | Reagovat

Předsudky dělím na správné a nesprávné, na ty co nás chrání na základě zkušeností a nebo na ty kdy je nám někdo jen nesympatický, nebo s něčím nesouhlasíme, ale oboje má své opodstatnění... já se vždy raději snažím řídit svou intuicí, ta nikdy nezklame, naše podvědomí předem ví co je dobré a co špatné...

13 Adina Adina | Web | 9. února 2015 v 1:53 | Reagovat

Ano, mám předsudky. Já bych je ale neodsuzovala - spíš bych jim říkala intuice či něco takového...

14 Janča Janča | E-mail | Web | 9. února 2015 v 19:56 | Reagovat

Skvěle jsi to vystihla. Taky nemám ráda, když někdo kouří, ale povahu člověka to přece nemění, proto si myslím, že podle toho bychom lidi soudit neměli (to samé alkohol). No a ti Romové, to už je něco jiného, co každý známe a máme svůj názor.

15 Amálka Amálka | Web | 11. února 2015 v 12:08 | Reagovat

[11]: včera jsem si uvědomila ještě jeden můj velký předsudek! Jsem zpravidla hluchá a slepá k lidem dělající ankety a různé průzkumy. Včera jsem si to uvědomila a dala tedy šanci jednomu ankeťákovi:) Nakonec jsem byla příjemně překvapená. Chtěl jen odpovědět na pár otázek, nevzal si ani kontakt, jen jméno a dal mi za to dokonce čokoládu :-)

16 Livi Livi | Web | 12. února 2015 v 20:44 | Reagovat

Já myslím, že předsudky svým způsobem fungují jako pud sebezáchovy. Když devětkrát půjdu kolem člověka v zelené kombinéze s fialovými puntíky a devětkrát se mi něco stane, tak v přítomnosti desátého člověka v zelené kombinéze s fialovými puntíky už prostě automaticky zpozorním. A kdo říká, že nezpozorní, tak kecá! :-P Ok, možná nekecá, ale v tom případě asi nemá pud sebezáchovy. :D Neříkám, že předsudky jsou správné. Já tomu člověku dám šanci, ale prostě jsem vůči němu ostražitější. Proti komu mám předsudky? Přiznávám, že po nepěkných osobních zkušenostech si dávám pozor na Romy, i když jedna z mých nejlepších kamarádek na střední byla poloviční Romka. A pak jedna celkem neobvyklá věc. Mám trošku předsudky vůči studentům některých škol (nebudu říkat konkrétní), protože jsem se opakovaně setkala s tím, že studenti z tohoto typu školy se mnou měli nějaký problém a dávali mi to svým chováním jasně najevo... 8-O  :-D

17 A.M. A.M. | Web | 14. února 2015 v 18:33 | Reagovat

Myslím si, že každý člověk má vůči něčemu předsudky, i když já bych se strašně ráda těch svých zbavila!
Jedna z mých nejlepších kamarádek je mulatka a když má někdo vůči její rase narážky, vře ve mě krev. Opravdu není jiná něčím jiným než že je o něco tmavší a má černošské rysy, tudíž mě štve když jí třeba nějakej vypatlanej skin nadává!
super článek:)

http://aliceontheblog.blog.cz/

18 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 15. února 2015 v 8:59 | Reagovat

Nesouhlasím s jedním - když se člověk nějak chová, něco říká, nebo prostě určitým způsobem vystupuje, JE to součástí jeho osobnosti. Vinu za to, že tobě se to nelíbí, nemůžeš zaměřit jen na ten jediný zlozvyk, protože je to celý daný člověk, kdo se rozhodl učinit takový krok, rozhodl se nějak vypadat. Tedy nejde jenom o ty "znaky", ale o celého člověka.

Pak jsou i znaky nedobrovolné - třeba být cigán. Naprosto se ztotožňuju s tvojí myšlenkou, že na těch lidech to zkrátka je poznat a můžou být sebelepší, ale mají v krvi zapsané tyhle povahové rysy.

Teď to zní, jako že bychom měli odsuzovat lidi už kvůli maličkostem, že? Na to ti odpovím tvým předposledním odstavcem! Nemůžeš si tvořit názor na malé části jiných lidí, musíš je nejdřív poznat, než se je odvážíš soudit. Jejich osobnost tvoří kromě věcí, co se ti nelíbí, taky věci, co jsou fajn a ty je budeš mít ráda. Proto jsou vlastně předsudky špatné - brání nám poznat zbytek jejich nositele :)

I když přirovnání k varovné kontrolce má taky něco do sebe! :D

19 Baruš Baruš | E-mail | Web | 18. února 2015 v 20:06 | Reagovat

Já si myslím, že rozhodně předsudky správné nejsou, protože často nejsou pravdivé. Nechci házet všechny podobné lidi do jednoho pytle...Je to asi tím, že sem sama terčem různých předsudků nebo jak to vyjádřit. Jsem zrzka. Většina lidí si myslí, že je to výhra, ale VÁŽNĚ NE...těch předsudků, jsou všude kolem mě, mám fakt dost...

Souhlasím, cigáni, to je asi nejčastější...Já osobně proti nim nic nemám, ale přiznávám se, že když někde nějakého vidím, hned jsem ostražitější a lépe si hlídám své věci... :-D

Ale kuřáci, na ty jsem přímo vysazená, troufám si říct, že je to skupina lidí, kterou nesnáším, ikdyž někteří moji příbuzní taky kouří...

20 Inalyn Inalyn | E-mail | Web | 19. února 2015 v 11:11 | Reagovat

Nemyslím si, že predsudky sú správne, ale práve tieto skupiny čo si uviedla nuž...Tá červená kontrolka je správna, pretože napríklad to pitie o človeku povie dosť.
Ja mávam predsudkov dosť - áno aj voči ľuďom s tmavšou pleťou. Rozhodne sa z toho neteším, ale už podľa mojich skúseností viem, že žiaľ tých "dobrých" je možno nejakých 5-10%. Tých, ktorí normálne pracujú, dbajú na hygienu...Ale to je tým, že oni majú skrátka iný druh myslenia. Vidno to nielen na rómoch či černochoch, ale napríklad aj na južných Talianoch/Španieloch...Oni majú iný štýl zmýšľania a preto sú veľakrát takí.
Úprimne, ak zistím že niekto fajčí/opíja sa, tak moja mienka o ňom dosť klesne, hoci môžem mať danú osobu rada. O tráve ani nehovorím, tým ľuďom sa snažím vyhýbať, lebo im začne skôr či neskôr prepínať...Tiež často odsudzujem ľudí s dredmi, tunelmi a kopou tetovaní (pretože tam už často úraduje tá tráva no...)
Osobne mám predsudky aj voči tým zmaľovaným dievčatám s iPhone a najnovšími trendmi...Nemusia byť vždy namyslené, ale je to väčšinou môj prvý dojem. A tu sa dostávam k ľuďom, ktorí stále čumia do mobilu. Týchto ľudí odsudzujem takmer hneď, pretože je to vec, čo ma vytáča, hoci mám v priateľoch aj takýchto ľudí. Hm, ale opäť moja mienka o nich o čosi klesne :/
Keď sa nad tým zamyslím, ja mám predsudky voči hrozne veľa skupinám ľudí. Snažím sa ich nemať, ale podľa mňa sú celkom dobrá vec, keď sme sa už veľakrát spálili...Ale samozrejme nesmú nám brániť konkrétneho človeka spoznať :) Len nám majú dať signál, že máme byť opatrnejší pri spoznávaní sa...:)

21 Lizzie Lizzie | Web | 22. února 2015 v 11:17 | Reagovat

Úplně jsem se ve tvém článku našla :) Mám úplně stejné předsudky jako ty, ale vždycky je tam to "ALE". Také nemám ráda, když lidé kouří, ale na druhou stranu hodně známých (a někteří jsou i mými vzory) kouří a u nich mi to vůbec nevadí. Stejně tak s tím pitím...
Skvěle napsáno :)

22 Charlotte Charlotte | Web | 22. února 2015 v 14:34 | Reagovat

Já, i když to sama nedokážu pochopit, předsudky mám a to i v drobnostech. Zkuste mi některá říct, že posloucháte 1D a já si o vás budu myslet spoustu dalších vlastností, který mi v hlavě u vaší osoby vznikly z ničeho nic. Je to složitý :D
Předsudky proti cikánům mám taky, ale znám třeba romku, která je slušná a na předsudcích dost trpí...
Proti lidem co kouří nic nemám, když mě tím nijak vyloženě neobtěžují

23 raia | creyativite ^∇^ raia | creyativite ^∇^ | E-mail | Web | 28. února 2015 v 19:03 | Reagovat

Predsudky nie sú na škodu. Ale mám pociť že s výnimkou cigánov boli ostatné skôr skúsenosti, ak samozrejme nemôžeme povedať že predsudky sú vlastne skúsenosti.
Považujem ich skôr za nejakú domýšľavosť, vďaka ktorej sa snažíme zistiť o človeku oproti nám viac. Úzko s tým súvisí prvý dojem. Je dokázané, že ľudia veria viac človeku s bielym plášťom než tomu, ktorý je oblečený normálne.

24 Em Age Em Age | Web | 14. března 2015 v 12:01 | Reagovat

Myslím, že většina věcí na světě má své pro a proti. :-) Je to pravdivý článek. Každá mince má dvě strany a je třeba dívat se na obě dvě a nebýt černobílý.

25 Em Age Em Age | Web | 14. března 2015 v 12:01 | Reagovat

Jinak, teď jsem si všimla, že máme docela podobnou ikonku, snad ti to nevadí. 8-O  8-)

26 Sayuri Sayuri | E-mail | Web | 24. dubna 2015 v 11:36 | Reagovat

Myslím, že presne ako si v úvode povedala, každý má nejaké predsudky. A ja tak isto. Z tých tvojich "súdim" len cigánov a ľudí, ktorí každé piatky pijú a podobne. Raz som počula dobrý citát. "Ak sa niekto správa ako kačka, kváka ako kačka a vyzerá ako kačka, tak je to asi kačka." preto rovnako ako ty obaľujem ľudí do skupiniek. ALe vždy, a to naozaj vždy, im dávam možnosť ukázať mi, že sa mýlim, že sú iní a že moje predsudky alebo prvý dojem nie sú správne. Aj ked väčšinou to ani oni sami neriešia a v mojej zaoblenej skupinke im je dobre.

27 Frank Frank | Web | 23. července 2015 v 11:16 | Reagovat

K cigaretám a alkoholu, tam nastáva často problém si nájsť v dnešnej dobe nejakých priateľov ktorý tomu neholdujú :D

28 ponorrka ponorrka | Web | 7. srpna 2015 v 15:15 | Reagovat

Zdá se to být neuvěřitelný, ale je to tak! Ano, naše blogové mimino slaví 1. narozeniny, tak jsme se rozhodly tě pozvat na narozeninovou soutěž o hodnotné ceny. Tak přijď, těšíme se!
Pon a Orrka
(jinak skvěle napsaný článek - opravdu)

29 Kika Kika | Web | 19. srpna 2015 v 20:34 | Reagovat

úplne s tebou súhlasím. áno aj ja mám predsudky.. aj keď to v mnohoprípadoch nie je správne ale proste stačí pár zlých skúseností a človek už ten druh ľudí hodí do jedného vreca. bohužial ale je to tak

30 Nepředvídatelná Nepředvídatelná | Web | 29. listopadu 2015 v 15:10 | Reagovat

Jak kdy, no :-? dobrý článek ;-)

31 Laleh Maro Laleh Maro | E-mail | Web | 17. prosince 2015 v 18:23 | Reagovat

Prepáč, ale mne tento článok príde hrozne ofenzívny. Úprimne... keby som róm, fajčiar alebo keby pijem, cítila by som z toho poriadnu urážku.
Samozrejme, každý má voči ostatným sympatie alebo antipatie, každý má sem-tam predsudky, ale podla mňa je dôležité brániť sa im. Snažiť sa ich vyvrátiť, otočiť na opak alebo ich skúmaním potvrdiť a spraviť z nich fakt. Ale nikdy nemôžme povedať na žiadnu skupinu, že majú vždy spoločnú črtu na základe rasy (alebo iných faktorov). Lebo napríklad: belosi- akú spoločnú črtu majú belosi na základe ich rasy?
Sama som bola niekoľko mnoho krát na druhej strane predsudkov; bola som ich obeťou a verte mi, toľko sĺz, koľko som vtedy ja vyronila bol úctyhodný výkon....
Preto... sa treba viac zamýšľať nad tým, než niekoho odpíšeme predsudkom... je to len človek a koľko krát ho to zraní viac, než si viete predstaviť. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama